Monday 17 August 2009

Che Qian Cao Barley Drink 车前草薏米水

Last weekend went to market , saw a lady was selling this Che Qian Cao at market. The Che Qian Cao looks so fresh and quite cheap one bunch RM1.00 so bought it to cook with barley. Understand that Che Qian Cao cook with barley is good for urinative.
上个周末在巴刹看到有位妇女有卖车前草于是上前去问价钱。这车前草看来还蛮新鲜。还好不是很贵,一把RM1.00;就买了一把的车前草回家和薏米煲成糖水给家人喝。知道车前草和薏米煲水喝了蛮利尿。

Ingredients :
50g barley 50克薏米
some rock sugar 一些冰糖
a bunch of Che Qian Cao(wash the leaf and root, cook with whole) 一把车前草(把叶子及根一起洗清洁,整颗拿去煮)。
some Water chestnut skin 一些马蹄皮
water 2-3 litre. 清水2-3 升。

Method: 做法:

  • Boil a pot of water, after water boil put in the Che Qian Cao,barley,water chestnut skin to boil.

  • After boil , change to slow fire to simmer about 30-45 minutes.

  • Add in rock sugar cook till rock sugar melt will do.

  • 煮滚一锅清水后把车前草,薏米,马蹄皮加入煮至滚。
  • 用小火慢煮30-45分钟。
  • 加入冰糖煮至冰糖溶即可。

7 comments:

ann low said...

没听过车前草,是什么味道?

HS Kitchen And Hobby said...

Anncoo,我觉得车前草没什么特别的味道。和薏米一起煮就如喝较黄的薏米水而已。我六岁的小儿子都会要喝 (他超选吃的)。
如果用薏米换成薏仁煮会没这么好喝不过利尿的功效会更好。

键轩惠娘 said...

你还放马蹄,一定很好喝~

Canary said...

尿道感染喝它最好,不过我每次的车前草只和黑糖一起煲,看来你的比较好料。呵呵。

HS Kitchen And Hobby said...

键轩惠馆,我只放马蹄的皮而已,马蹄拿来空口吃. 哈哈!
Canary, 我把这当凉茶喝。 应该是好喝吧。 不然我那超选吃的小王帝就不光顾我2大杯了。

Pet猫猫 said...

第一次来!canary叫我来看车前草薏米水!哈哈!谢谢你的分享哦!

HS Kitchen And Hobby said...

Pet猫猫,谢谢来访。 希望你常来。