Monday 10 August 2009

Passion Fruit Jelly 百香果燕菜

Last Friday , saw passion fruit at Kulim market so bought some for children to eat. Take 2 passion fruit's flesh to cook jelly. It taste sweet and sour. Not bad, my children like it very much. The recipe is same as Dragon fruit Jelly. I just replaced the dragon fruit flesh to passion fruit flesh.
上个星期五在居林巴刹见到有卖百香果,就买了些回家给孩子吃。拿了2粒百香果的果肉来做百香果燕菜. 这百香果燕菜的味道是酸甜酸甜的。孩子们都喜欢吃。我用了龙珠果燕菜的食谱来做,换了百香果肉而已。



10 comments:

ann low said...

This looks very refreshing. Must try!!

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

never buy passion fruit before, must try to buy when I see it, see I can prepare this type of jelly for my kids, I'm sure they will like it, Thanks for sharing.

HS Kitchen And Hobby said...

Anncoo and Sonia, thanks for your compliment. After try plese share with me what is your opinion.

蔓蔓慢生活 said...

這個一定很好吃,
因為有我喜歡的百香果~
可惜這里沒人在賣。。。

Rachel Hei said...

我也很喜欢百香果,这个燕菜感觉很清爽。。^_^

HS Kitchen And Hobby said...

Annie,Rachel,你们先在此尽量的吃吧,冰箱里还有很多。这果的确难找所以我一看到就会快快选些买回家。 ^_^ ^_^

Canary said...

说起都脸红了,我我我。。。没有吃过百香果,味道我要凭空想象一下了。

yusmar said...

the jelly looks so delicious and very creative

HS Kitchen And Hobby said...

Canary, 不必脸红,我也是这两年才吃到。改次有机会的。百香果的味道是酸甜的(如果够熟的,没熟透的会很酸)。有一股香香的香味。

Yus,Thanks for your compliment.

meiyee said...

我很喜欢百香果的。。。。一定很好吃。。。我这里最近找不到百香果耶。。。下次买到我也要做这个燕菜。。。